חדשות

ב"הלל יפה" בוצע ניתוח לפתיחת חסימת קיבה בפג בן שבועיים

ד"ר מדבדב מיכאל, כירורג ילדים ב"הלל יפה", שניתח את הפג שנולד במשקל 1,400 גרם עם חסימה מלאה במערכת העיכול העליונה: "מדובר במום מולד נדיר מאוד"

מימין, ד"ר סילביה פולדי, האם והתינוק וד"ר מיכאל מדבדב בפגיית "הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

למרכז רפואי הלל יפה הגיעה לאחרונה יולדת בשבוע 31 להריונה עם צירים מוקדמים. בסקירת מערכות שעברה במהלך ההריון, עקב ריבוי מי שפיר וקיבה מורחבת, עלה חשד גבוה לחסימה במוצא הקיבה של העובר. עם זאת, העובר המשיך לגדול ולהתפתח ברחם. בעקבות האטה בדופק של העובר, הובהלה היולדת בדחיפות לניתוח קיסרי חירום והתינוק נולד במצב טוב ואושפז להמשך טיפול בפגיה.

בבדיקת אולטרסאונד של מערכת העיכול והדמיה עם חומר ניגוד אבחנו הרופאים כי לתינוק קיבה מנופחת ומורחבת וכי הוא סובל מחסימה מלאה בשוער הקיבה. ד"ר מיכאל מדבדב, כירורג ילדים במרכז הרפואי הלל יפה, שבדק את התינוק, החליט להמתין עם הניתוח עד שיגיע למשקל של 1.5 ק"ג לפחות. לאחר שראה כי התינוק לא עולה במשקל תחת הזנה תוך ורידית, החליט ד"ר מדבדב לנתח את התינוק על אף גילו הצעיר ומשקלו הנמוך (1,400 גרם).

בניתוח שהתקיים יחד עם ד"ר סילביה פולדי, רופאה בכירה במחלקת ילודים ופגים, נראתה מחיצה עבה אשר חסמה את היציאה מהקיבה למעי. ד"ר מדבדב ביצע כריתה של המחיצה, הצליח לשחרר את החסימה ולשחזר שלמות אנטומית של האזור המנותח בהצלחה. כעבור חמישה ימים החל התינוק לאכול לראשונה חלב אם ואף עלה במשקל.

ד"ר מדבדב מציין כי מדובר במום מולד נדיר מאוד: "שכיחות התופעה היא 1 ל-100,000 לידות. חשוב להבין כי ברגע שתינוק נולד עם חסימה מלאה במערכת העיכול העליונה, ההזנה נעשית דרך הווריד בלבד. לא מתאפשר מעבר מזון ונוזלים למעי כך שאינו יכול לאכול כמו כל תינוק רגיל". לדברי ד"ר פולדי, עקב החסימה הגבוהה והפגות, היה חשש שרוב מערכת העיכול לא התפתחה והבשילה כמצופה. "לשמחתנו, לאחר הניתוח, הפג אוכל, סופג היטב את חלב האם ועולה במשקל. כעת התינוק מרגיש טוב ומאושפז להשגחה בפגייה של בית החולים".

נושאים קשורים:  ד"ר מיכאל מדבדב,  ד"ר סילביה פולדי,  מום מולד,  בית החולים הלל יפה,  חדשות
תגובות

מישה, כל הכבוד