מחקרים-Covid-19

טיפול עם קולכיצין הפחית את הסיכון להתלקחות שיגדון לאחר חיסון לקורונה

במחקר שנערך על חולי שיגדון, נמצא כי החיסון לקורונה הוביל לעלייה בשיעור ההתלקחויות של המחלה. עם זאת, טיפול פרופילקטי עם קולכיצין נקשר בהפחתת הסיכוי להתלקחויות

חיסון לקורונה עשוי להוות זרז להופעת תסמיני דלקת חולפים. מחלת השיגדון (גאוט) נקשרת עם מספר תחלואות נלוות המקושרות לתוצאים גרועים בעקבות מחלת הקורונה. בנוסף, חיסונים מסוימים עשויים לזרז התלקחויות של שיגדון.

במחקר אשר פורסם בכתב העת 'Annals of the Rheumatic Diseases', החוקרים ניתחו את הסיכון להתלקחויות של שיגדון במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר קבלת חיסון לקורונה של נגיף מוחלש, וכן בדקו האם טיפול עם קולכיצין עשוי למנוע את התלקחויות השיגדון שלאחר התחסנות כנגד קורונה.

החוקרים ערכו מחקר חתך קליני מבוסס אוכלוסייה במרפאת השיגדון של בית החולים המסונף לאוניברסיטת 'Qingdao' בסין, בתקופה בין פברואר לאוקטובר 2021. משתתפי המחקר נבחרו באמצעות טכניקת דגימה אקראית שיטתית של מטופלים עם שיגדון הנמצאים במעקב. החוקרים אספו מידע, כולל חיסונים וגורמי סיכון אפשריים, באמצעות שילוב של ראיונות, קודי QR הקשורים לבריאות ורשומות רפואיות. החוקרים השתמשו ברגרסיות לוגיסטיות על מנת לתקנן למשתני-לוואי.

במחקר נכללו 549 משתתפים עם שיגדון (גיל חציוני 39 שנים, 84.2% מחוסנים). בקרב 462 המטופלים אשר קיבלו חיסון לקורונה, 203 (43.9%) פיתחו לכל הפחות התלקחות אחת של שיגדון במהלך שלושת החודשים לאחר החיסון. מרבית ההתלקחויות הללו התרחשו במהלך החודש שלאחר מנת החיסון הראשונה (99/119 (83.2%)) או השנייה (70/115 (60.9%)). בהשוואה עם מטופלים שאינם מחוסנים, החיסונים לקורונה נקשרו עם סיכויים גבוהים יותר להתלקחות של שיגדון במהלך שלושת החודשים שנבדקו (יחס סיכויים מתוקנן 6.02; רווח בר-סמך 95% 3.00 עד 12.08). טיפול עם קולכיצין נקשר עם סיכוי נמוך יותר ב-47% להתלקחות של שיגדון לאחר החיסון.

החוקרים מסכמים כי חיסון לקורונה באמצעות תרכיב מוחלש נקשר עם סיכויים גבוהים יותר של התלקחות שיגדון, אשר מתפתחת בעיקר במהלך החודש הראשון לאחר כל מנת חיסון. ההתלקחות נקשרה באופן שלילי עם מתן קולכיצין פרופילקטי.

מקור:

Lu J, He Y, Terkeltaub R, et al. Colchicine prophylaxis is associated with fewer gout flares after COVID-19 vaccination. Ann Rheum Dis [Internet] 2022 [cited 2022 Apr 27];annrheumdis-2022-222199

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון לקורונה,  שיגדון,  גאוט,  קולכיצין,  תרכיב חיסון
תגובות
אנונימי/ת
25.05.2022, 21:36

מהמאמר ניתן להסיק כי קורונה ו/או חיסונים נגד קורונה עלולים לגרום להתלקחות של שגדון. דהיינו, החיסון אינו בטוח לחלוטין כפי שהוצג בתרועה רמה.
נותר רק לבדוק את השפעתו על מחלות אוטואימוניות נוספות.

01.06.2022, 12:35

איך אתה מעז אפילו להטיל ספק בתכשיר האלוהי הזה ? לא חד משמעית לא , אין קשר לחיסון ולא צריך לבדוק אפילו!
חשוך, מכחיש מדע , קונספירטור אחד !