איפה הכסף

"נדרשת ועדת חקירה - לאן נעלמו מיליארד שקל שהוקצו לפסיכיאטריה?"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, תובע ועדת חקירה כדי לברר לאן נעלם הכסף שהוקצה למערך הפסיכיאטרי ועל היעלמותו נמסר להנהגת הר"י על ידי שר האוצר משה כחלון

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "צעד תקדימי ומסוכן של משרד האוצר, שעוד עלול להיזכר לדיראון עולם"

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי תובע ועדת חקירה כדי לברר לאן נעלם הכסף שהוקצה למערך הפסיכיאטרי. על דבר ההיעלמות המוזרה של מיליארד שקל נמסר להנהגת הר"י על ידי שר האוצר משה כחלון בפגישה סגורה שקיים עם צמרת הר"י והאיגודים המקצועיים במשרדי הר"י בשבוע שעבר.

בנוסף, תוקף פרופ׳ ציון חגי את ראשי משרד הבריאות על כך שמנעו מראש מערך בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד״ר טל ברגמן, מלהשתתף בכנס מקצועי של איגוד הפסיכיאטריה שנערך הבוקר בתל אביב. פרופ׳ חגי אמר כי ״ראשי משרד הבריאות החליטו לסתום פיות ומנעו מד״ר טל ברגמן מלהשתתף בכנס. זו מדיניות מסוכנת של משרד הבריאות והיא לא מקובלת עלינו״.

הבוקר מסר פרופ' חגי, במענה לפניית "דוקטורס אונלי": "לצערנו, אנחנו מבינים מבכירים במערכת הבריאות שאמונים על הרפורמה בפסיכיאטריה, שהיא נכשלה. מערך השירות הפסיכיאטרי בבתי החולים וגם בקהילה סובל מתשתיות ישנות וממחסור בכוח אדם הגורם לכך שזמן ההמתנה לרופאים פסיכיאטרים בקהילה הוא בלתי סביר בעליל. בנוסף, מיליארד שקל שנועדו לטובת המערך הפסיכיאטרי לא הגיעו ליעדם. נדרשת ועדת חקירה כדי לברר לאן וכיצד נעלם הכסף שהוקצה".

"ישראל היום" דיווח הבוקר (ד') כי שר האוצר כחלון אמר בפגישתו עם בכירי הר"י בשבוע שעבר כי הורה להעביר למשרד הבריאות יותר ממיליארד שקל בקדנציה האחרונה שלו במשרד לצורך שיפוצים ושיפורים של בתי החולים הפסיכיאטריים אולם הוא עצמו הודה ש"הכסף לא הגיע ליעדו ונעלם בדרך. העברתי את הסכום הזה למנכ"ל משרד הבריאות, אבל תהרגו אותי - אני לא יודע לאן הלך הכסף", חזר והתבטא השר כחלון.

האזינו להקלטה - דברי השר כחלון - כאן.

הנושא עלה באותה פגישה כאשר שר האוצר נשאל על המצוקה ב-11 בתי החולים הפסיכיאטריים והוא, כך מדווח "ישראל היום", השיב כי "עוד לפני כשנה הועברו למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מיליארד שקלים לטובת הפסיכיאטריה. אני זה שסופר ומעביר את הכסף והנה שומע פה שאין כסף. ואז הבנו שיש בעיה בפסיכיאטריה ועשיתי זאת שוב כשהבנתי שיש בעיה, והועברו עוד אקסטרה מיליארד שקלים לתשתיות. אתם תהרגו אותי - אבל אני לא יודע לאן עוברים הכספים האלה. הוא (מנכ"ל משרד הבריאות) אומר לי שמעבירים את הכסף, אבל אני שומע מאנשי הפסיכיאטריה שלא העבירו אליהם אפילו שקל אחד. אני לא משפץ ואני לא רופא, אני נותן את הכסף וצריך לסמוך על זה שהגופים המקצועיים יעשו את זה".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית ומנהל מחלקה סגורה בבית החולים הפסיכיאטרי גהה אמר בתגובתו לעיתון כי "האמירה של כחלון הפתיעה מאוד. מערכת הפסיכיאטריה בישראל נמצאת במצב חירום... אנו דורשים בדיקה מיידית לאן נעלם הכסף הזה. זו שערורייה וזלזול בחולים שלא מקימים קול צעקה".

ממשרד הבריאות נמסר לעיתון כי "לא ברור על אילו מיליארד שקלים נוספים מדובר - אך הם מעולם לא ניתנו".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר הבוקר במפגש הארצי של איגוד הפסיכאטריה בישראל על "איבוד" מיליארד השקלים שהופנו לצורך שיפוצים ושיפורים של בתי החולים הפסיכיאטריים: "אם שר בממשלת ישראל נתן מיליארד שקל והוא לא יודע איפה הם - שיתפטר מיד".

הבוקר גם נמסרה תגובת יו"ר מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, המתמודדת בבחירות: "שכחלון יבהיר לאן נעלמו מיליארד שקל. מיליארד שקלים לא נעלמים סתם. האחראים לא יכולים להמשיך בתפקידם".

בתוך כך, הבוקר פרסם "ידיעות אחרונות" מקבץ צילומים שנעשו בידי צוותים רפואיים בבתי חולים שונים לרבות הפסיכיאטריים כדי להמחיש את תמונת המצב העגומה השוררת בהם: חדרי אוכל שהפכו למחלקות פנימיות, מיטות שדה המונחות בלילה במסדרונות בתי החולים הפסיכיאטרים, חולים פסיכיאטריים המוטלים על הרצפה, חולים שאמורים להיות בבידוד מוחלט מאושפזים יחד עם חולים אחרים, וחדרי אשפוז עבור שני חולים שבהם נמצאים ארבעה.

נושאים קשורים:  שר האוצר משה כחלון,  ד"ר צבי פישל,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות,  איפה הכסף,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
20.03.2019, 17:34

מישהו עדיין חושב שליצמן וחבורתו המושחתת ראוייה לנהל את משרד הבריאות ???

אנונימי/ת
20.03.2019, 19:37

ואם כן, הייתי ממליץ לו בדיקה פסיכיאטרית.
רצויה גם הערכה פסיכיאטרית על איך ביבי "משועמם" ממשבר הבריאות.
מה שהורג את כולנו זה חוסר שקיפות.

שיהיה ברור: זו אחת הידיעות המזעזעות ביותר שהתפרסמו כאן.הדרך ממשרד האוצר למשרד הבריאות איננה ארוכה כלל.יש לברר במהירות לאן עשו דרכם מיליארד שקל שהם כחמצן לנשימה עבור בתי החולים הפסיכיאטריים שאף פעם לא היו בעדיפות עליונה להשקעה ברווחת המטופלים בהם. .מה קורה כאן? שר האוצר, סגן שר הבריאות(שהוא שר לכל דבר) ומנכ"ל משרד הבריאות חייבים לתת תשובות ברורות.אסור לטאטא את הידיעה הזאת עד שתתגלה התמונה במלואה!!

אנונימי/ת
21.03.2019, 00:21

מה זאת אומרת לאן נעלמו מיליארד שקל? לחור השחור של הישיבות, למימון חסרי מעש ואוכלי חינם עם משפחותיהם הענקיות.

21.03.2019, 15:05

אנטישמי קטן!

אם היית כותב מתוך ידיעה ברורה, ניחא. אבל אתה כותב מתוך אי ידיעה אלא שנאה ברורה לכאלו שהם אחיך אבל לא חושבים ומתלבשים כמוך!
אתה שייך למערכת הבריאות? אוי ואבוי!

אוי למי שנופל לידיים שלך.

אם אחד אומר שנתן מיליארד, והשני אומר שלא קיבל, צריך לפנות למשטרה ולהגיד תלונה. איגוד הפסיכיאטריה ,בשמו ובשם החולים, להגיש תלונה נגד כחלון ומשרד האוצר ונגד ליצמן, סימן טוב ומשרד הבריאות. ומי שלקחו את הכסף או התרשלו שילכו לכלא.
לא ועדות חקירה ולא מבקר המדינה- ישר למשטרה

אנונימי/ת
20.03.2019, 23:47

ציון. אנחנו מאחוריך אל תירא ואל תיחת
סומכים עליך שתיאבק נגד השחיתות במערכת הבריאות.

21.03.2019, 12:54

צודק פרופ׳ ציון חגי בדרישתו להסברים ושקיפות מצג משרדי הבריאות והאוצר.
על כך נאמר ״נאה דורש נאה מקיים״.
ומה עם שקיפות בארגון שפרופ׳ ציון חגי עומד בראשו - ההסתדרות הרפואית בישראל?
מזה שנה פניתי עשרות פעמים להנהגת ההסתדרות הרפואית בעניינים הבאים ונעניתי בהתנכרות וזלזול. אפילו הואשמתי בחתירה תחת הר״י ובפגיעה בפרטיות של אנשים מסוימים בכך שהתעניינתי במנגנון חלוקת השכר והבונוסים המופקרים.
ואלה התחומים בהם אני ״חופר״ במשך שנה:
1. הר״י שכחה שעליה לייצג את הרופאים ולדאוג למעמדם וזכויותיהם ומתעסקת נטו בבריאות הציבור.
2. הר״י שותקת מול הממשלה ומעודדת רגולציית-יתר ברפואה.
3. הר״י גובה דמי חבר מהגבוהים הקיימים ומחזירה תמורה אפסית.
4. הר״י גובה מאיתנו כ-75 מיליון ש״ח כל שנה אך מסתירה את הדוחות הכספיים המפורטים. זה מסריח.
5. הר״י מחלקת 20 מיליון ש״ח בשנה כמשכורות לכ-90 עובדים. חגיגת משכורות.
6. הר״י משלמת למזכ״לית כל חודש 57,000 ש״ח + בונוס שנתי של שתי משכורות. יותר מרוה״מ, הנשיא ונשיאת בית המשפט העליון.
7. הר״י העניקה למזכ״לית בונוסים בשיעור מאות אלפי ש״ח על ״הישגים״ שהם חלק מתפקידיה הרשמיים. זה כסף שלנו וידיים חמדניות נשלחות אליו.
8. הר״י עולצת על כל משבר שמתעורר. הבונוסים על פתרון המשבר בדרך...
9. תקציב הנסיעות לחו״ל של הר״י הוא כ-3 מיליון ש״ח בשנה. הנוסעים הם יו״ר הר״י ומזכ״לית הר״י בעיקר. איך זה משרת את הרופאים?
10. הר״י מסרבת לדרישותי להסברים מפורטים של דוחותיה הכספיים. מה היא מסתירה?