חדשות

לראשונה: משרד הבריאות פירסם מכרז לרכישת חיסונים שלא באמצעות "שראל"

לפי דיווח היום (ה') ב"כלכליסט" הצעד מיועד להיות פיילוט שיבחן את הצורך בתיווך של החברה, שהיתה אחראית עד כה בפטור ממכרז לרכישת ציוד רפואי לבתי החולים הממשלתיים

בקבוקוני חיסונים (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות פירסם אתמול לראשונה מזה שנים מכרז עצמאי לרכש חיסונים, שלא דרך חברת "שראל". עד כה היתה החברה זו שרכשה את החיסונים לבתי החולים, באמצעות היתר שניתן לה בפטור ממכרז. "שראל" היא חברה פרטית לרכש תרופות וציוד לבתי החולים בבעלות בתי החולים..

היומון "כלכליסט", שדיווח היום (ה') על הצעד, ציין כי על המכרז סיכמו משרדי הבריאות והאוצר, והוא בגדר פשרה חלקית במחלוקת שביניהם לגבי "שראל".

לפי הדיווח, מדובר בניסיון של משרדי הבריאות והאוצר לראות כיצד ניתן להוציא מכרז לרכש של ציוד רפואי ללא תיווך על ידי חברת "שראל". המשרד מעוניין לרכוש ארבעה סוגי חיסונים מרכזיים בכמות כוללת של 80 מיליון מנות. כמות זאת היא פחות ממחצית החיסונים השנתית שרוכשת "שראל".

על -פי הדיווח, ההחלטה על המכרז התקבלה בסוף דצמבר 2015 בעקבות עבודת צוות בין-משרדי. בכמה סוגיות התעוררה מחלוקת והמכרז התעכב. באוצר מעוניינים שהמכרז יהיה בבחינת פיילוט ראשון למכרזים נוספים שמטרתם לכרסם בהיקף הפעילות של "שראל".

משרד האוצר ובמיוחד משרד החשבת הכללית באוצר מתנגדים להמשך פעילות "שראל" במתכונת הנוכחית, בעוד משרד הבריאות מינה ועדה שתבדוק את פעילותה. מנכ"ל משרד הבריאות הגדיר את המכרז הנוכחי כצעד שיתרום להתייעלות המערכת.

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת שראל,  חיסונים,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  התייעלות,  פטור ממכרז
תגובות