חדשות

הצעת חוק: למנוע כניסת גורמים מסחריים למחלקות האשפוז בבתי החולים

את ההצעה, שהוגשה גם בכנסת הקודמת אך לא אושרה, יזם ח"כ עמר בר-לב מ"המחנה הציוני"; לדבריו, "חדרי האשפוז בבתי החולים הפכו לתחנת רכבת ואת זה חובתנו לעצור"

בית חולים "ברזילי" באשקלון (צילום: אילוסטרציה)

על-פי הצעת חוק הצפויה לעלות לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, ייאסר על גורמים מסחריים המציעים ביטוחים, על מוהלים שמציעים את שירותיהם ליולדות ועל מתרימים של גופים שונים להיכנס למחלקות האשפוז בבתי החולים; כך מדווח הבוקר (א') היומון "ישראל היום".

את ההצעה יזם ח"כ עמר בר־לב (המחנה הציוני). מטרתה היא לאסור פעילות של אנשי שיווק ומקדמי מכירות ומתרימים שונים, כמו גם איסור על איסוף פרטים אישיים של מטופלים או החתמתם על טפסים שונים.

"תחנת הרכבת הזאת פוגעת בפרטיותם של החולים ומשפחותיהם ומנצלת את מצבם"

ההצעה מטילה על מנהל בית החולים את האחריות לוודא את אכיפת האיסור לכניסתם של הגורמים המסחריים. תינתן לו הסמכות להתיר זאת אבל רק בתנאים מסוימים, ובלבד שלא ייכנסו לחדרי טיפולים וחדרי אשפוז. בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי אותם בעלי אינטרסים "מנצלים לעיתים את המצוקה הפיזית והנפשית שבה שרויים המטופלים".

ההצעה, נמסר בדיווח, הוגשה גם בכנסת הקודמת, אך לא עברה. ח"כ בר־לב מסר כי הוא מקווה שהפעם תצליח לזכות לרוב. "חדרי האשפוז בבתי החולים הפכו לתחנת רכבת ואת זה חובתנו לעצור", אמר. "לא ראוי לפנות אל אדם או משפחה בשעתם הקשה, לדחוף שירותים מיותרים ולא הכרחיים למי שבאותו הרגע מנסה לשקם את גופו ונפשו. תחנת הרכבת הזאת פוגעת בפרטיותם של החולים ומשפחותיהם ומנצלת את מצבם".

נושאים קשורים:  חדשות,  הצעת חוק,  ח"כ עמר בר-לב,  חדרי אשפוז,  כנסת
תגובות
אנונימי/ת
07.06.2016, 06:43

הלוואי.
לא רק לחדרי האשפוז. לכל בית החולים.